Nieuwsbrief

mobile-working2rip.jpg
Brief van KPN over uw contract vaste telefonie

De afgelopen maand heeft KPN haar klanten een brief gestuurd met antwoordkaart. In deze brief communiceert KPN een aantal wijzigingen ten aanzien van uw overeenkomst voor vaste telefonie. Ook begrepen wij van een aantal van onze klanten dat zij een vergelijkbare brief van zakelijketelefonie.nl hebben ontvangen. Deze manier van communiceren kan verwarrend overkomen.

 

Graag zetten wij de belangrijkste wijzigingen voor u op een rij:

  • De tarieven worden eenvoudiger, echter kan dat voor uw persoonlijke situatie ook betekenen dat deze hoger worden;
  • de abonnementskosten gaan per 1 januari 2011 omhoog;
  • u krijgt een jaarlijkse terugkerende prijsindexering;
  • de betaaltermijn wordt teruggebracht van 21 naar 14 dagen.

Wij begrijpen dat deze informatie verwarrend voor u kan zijn. Toch willen wij u verzoeken deze brief goed te lezen en niet naast u neer te leggen. Als u namelijk niet reageert op deze brief wordt uw overeenkomst automatisch omgezet in een jaarcontract waar u aan vast zit. In dat geval ontvangt u van KPN een korting van 2% op de tarieven. Als u geen jaarcontract wenst moet u dus wat doen, namelijk de antwoordkaart voor 31 december 2010 terug sturen aan KPN. Niet tekenen is in dit geval dus wel een overeenkomst voor een jaar aan gaan.

 

De vaste telefonie markt is de laatste jaren sterk in beweging, onder andere door de komst van nieuwe aanbieders en Voice over IP (VoIP). Indien u niet reageert zit u vast aan een jaarcontract en verliest u de flexibiliteit om naar een andere aanbieder te gaan. Stel dat u komend jaar een nieuwe telefooncentrale overweegt, dan kunt u dus niet optimaal gebruikmaken van goedkopere tarieven en de vele voordelen die een nieuwe telefooncentrale u kunnen bieden op basis van VoIP.

 

Grote telecombedrijven als Tele2 hebben al bezwaar ingediend bij de OPTA, de Telecom Waakhond. Ook in de media is er veel te doen om deze actie van KPN. Op 27 november jl. berichte De Telegraaf over deze brief:

 

Klik HIER voor het volledige artikel.

 

Uit onze ervaring blijkt dat, door kritisch uw facturen te analyseren, er besparingen mogelijk zijn die kunnen oplopen tot wel 50%. Indien u een vrijblijvende analyse van uw huidige situatie wilt kunt u contact met ons opnemen op 0118 820300 of Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien. .

Klik HIER om een voorbeeld van de brief van KPN te zien.

 

 
 

Mobile nieuws